Supervision og undervisning
- Supervision
- Undervisnings- og udviklingsforløb
Supervision:
I Sepia tilbyder vi supervision til fagpersonale, der arbejder med børn i udsatte positioner og børn med følger af omsorgssvigt. Det kan være plejefamilier, familieplejekonsulenter, personale i dag- og døgninstitutioner og skoler. I supervisionen tager vi udgangspunkt i at finde en fælles forståelse for barnets reaktioner og for hvordan dets erfaringsbaggrund spiller ind ifht den adfærd, vi ser. Vi er optagede af at omsætte denne ”teoretiske” viden til konkrete pædagogiske handlemuligheder, der opleves virksomme i en hverdag.
Vi tilbyder at lave en MIM-P test (Marshall Interaction Method-Psychometrics) med barn og plejeforældre/kontaktpersonale m.m og anvende denne test i et supervisionsforløb.
Undervisnings- og udviklingsforløb:
Sepia tilbyder undervisningsforløb primært målrettet fagpersonale i skoler, dag- og døgn institutioner, hvor der arbejdes med børn i udsatte positioner og børn med følger af omsorgssvigt. Vores undervisningsforløb har som formål at give ny faglig viden om og forståelse for baggrunden for børnenes adfærd. I samarbejde med personalet planlægges indholdet med udgangspunkt i gruppens aktuelle ønsker og behov. Der vil være fokus på udvikling af de pædagogiske rammer og særligt på at udvikle konkrete metoder, der kan fremme de udsatte børns deltagelsesmuligheder i fællesskabet. Et forløb kan bestå af enkelte eller flere elementer af undervisning, supervision, observation af dagligdagen, konkrete forslag til rammer/kontekster og metodeudvikling.